Gündem

Kafe ve restoran menülerinde yeni dönem başlıyor

Kafe ve restoran işletmeleri 1 Temmuz'dan itibaren tüketiciye sundukları yiyeceklerin içeriği konusunda menülerde ayrıntı verecek.

Abone Ol

Restoran ve kafelerdeki menülerde "ayrıntı" dönemi...

1 Temmuz'dan itibaren kafe ve restoranlarda menüler değişecek.

Tarım ve Orman Bakanlığı, restoran ve kafelere "menülerde içerik belirtme" zorunluluğu kararıyla sağlıklı ve bilinçli tüketim hedefliyor.

  • AYRINTILI MENÜ DÖNEMİ

Yeni dönemle birlikte işletmeler artık tüketiciye sundukları yiyeceklerin içeriği konusunda menülerde ayrıntı verecek.

  • KALORİLER DE YAZACAK

Ayrıntılı menü dönemine geçilmesiyle alerjisi olanların ya da hayvansal ürün tüketmek istemeyen müşteriler, yiyeceklerdeki ürünlerin bileşenlerini görebilecek.

Ayrıca bir porsiyon üründe kalori miktarı da yazacak.

  • GENİŞ BİR ŞEKİLDE YAZILACAK

İşletmeler, yemeklerin içeriğini herkesin anlayacağı şekilde geniş geniş yazacak ve karekod sistemini uygulayacak.

İşletmeler bu bilgileri klasik menüler, yazı tahtaları, broşürler ve dijital ekranlar üzerinden sunabilecek.

  • SON GÜN 1 TEMMUZ

Ulusal zincir restoranlar 1 Temmuz'a kadar yeni sisteme entegre olacak ve sektör, kademeli şekilde yeni düzenlemeyi hayata geçirecek.

{ "vars": { "account": "PASTE_ANALYTICS_ACCOUNT_ID" }, "triggers": { "trackPageview": { "on": "visible", "request": "pageview" } } }