Restoran ve kafelerdeki menülerde "ayrıntı" dönemi...
1 Temmuz'dan itibaren kafe ve restoranlarda menüler değişecek.
Tarım ve Orman Bakanlığı, restoran ve kafelere "menülerde içerik belirtme" zorunluluğu kararıyla sağlıklı ve bilinçli tüketim hedefliyor.

-
AYRINTILI MENÜ DÖNEMİ
Yeni dönemle birlikte işletmeler artık tüketiciye sundukları yiyeceklerin içeriği konusunda menülerde ayrıntı verecek.
-
KALORİLER DE YAZACAK
Ayrıntılı menü dönemine geçilmesiyle alerjisi olanların ya da hayvansal ürün tüketmek istemeyen müşteriler, yiyeceklerdeki ürünlerin bileşenlerini görebilecek.
Ayrıca bir porsiyon üründe kalori miktarı da yazacak.

-
GENİŞ BİR ŞEKİLDE YAZILACAK
İşletmeler, yemeklerin içeriğini herkesin anlayacağı şekilde geniş geniş yazacak ve karekod sistemini uygulayacak.
İşletmeler bu bilgileri klasik menüler, yazı tahtaları, broşürler ve dijital ekranlar üzerinden sunabilecek.
-
SON GÜN 1 TEMMUZ
Ulusal zincir restoranlar 1 Temmuz'a kadar yeni sisteme entegre olacak ve sektör, kademeli şekilde yeni düzenlemeyi hayata geçirecek.




