Yeni projeksiyona göre SSK ve Bağ-Kur emeklileri için yüzde 9,98, memur ve memur emeklileri için ise yüzde 7,92 oranında enflasyon zammı öne çıkarken; masadaki refah payı senaryolarıyla en düşük maaşların ulaşacağı yeni rakamlar da netleşti.
İşte yeni projeksiyona göre yeniden şekillenen o rakamlar...
TCMB Başkanı Fatih Karahan tarafından açıklanan yılın dördüncü Enflasyon Raporu'nda, 2026 yıl sonu enflasyon tahmini 1,5 puanlık artışla yüzde 29,5'e güncellendi. Raporda enflasyonun 2027 sonunda yüzde 21, 2028 sonunda yüzde 13,5 ve 2029 sonunda yüzde 9 seviyesine gerileyeceği öngörüldü.
YENİ TAHMİNE GÖRE OCAK 2027 ZAM ORANLARI
Türkiye Gazetesi'nde yer alan hesaplamaya göre, yıl sonu enflasyonunun yüzde 29,5 gerçekleşmesi halinde 2026'nın ikinci yarısındaki 6 aylık enflasyon yüzde 9,98 olacak. Bu veriye göre oluşacak taban zam oranları ve en düşük maaşlar şöyle şekillendi:
SSK ve Bağ-Kur Emeklisi Zammı: %9,98 (En düşük maaş 23.552 TL'den 25.902 TL'ye çıkıyor)
Memur ve Memur Emeklisi Zammı: %7,92 (En düşük memur emeklisi maaşı 31.527 TL'den 34.023 TL'ye, en düşük memur maaşı ise 70.224 TL'den 75.785 TL'ye yükseliyor)
REFAH PAYI EKLENİRSE EN DÜŞÜK EMEKLİ MAAŞLARI NE OLACAK?
Ekonomi yönetiminin ocak ayında tüm emeklileri kapsayacak şekilde 10 ila 20 puan arasında refah payı eklemesi de gündemde.
Yüzde 9,98 ve yüzde 7,92'lik enflasyon farkının üzerine refah payı uygulanması durumunda ortaya çıkacak yeni taban maaşlar şu şekilde sıralanıyor:
YÜZDE 10 REFAH PAYI UYGULANIRSA
En Düşük SSK ve Bağ-Kur Emeklisi: 28.492 TL
En Düşük Memur Emeklisi: 37.423 TL
YÜZDE 15 REFAH PAYI UYGULANIRSA
En Düşük SSK ve Bağ-Kur Emeklisi: 29.787 TL
En Düşük Memur Emeklisi: 39.126 TL
YÜZDE 20 REFAH PAYI UYGULANIRSA
En Düşük SSK ve Bağ-Kur Emeklisi: 31.082 TL
En Düşük Memur Emeklisi: 40.827 TL



